expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

adsense reklamları

4 Ekim 2015 Pazar

Köpeğim Yemek Yerken Saldırıyor ve Hırlıyor


Merhaba arkadaşlar
Bugün sizlere köpek besleyen kişilerden sıkça aldığım ve zamanla can sıkıcı boyuta ulaşan bir şikayetten söz etmek istiyorum. Bu da köpek besleyen kişilerin köpeklerine mama verdiğinde, köpeğin mamaya ve mama kabına kimseyi yaklaştırmak istememesi ve birinin yaklaştığını farkettiği an köpeğin saldırarak hatta ısıracak boyuta gelmesidir. Bu yazımda bu can sıkıcı durumla nasıl başetmeniz gerektiğini anlatacağım. Umarım sizler adına faydalı bir yazı olur.
Öncelikle belirtmek isterim ki yemek yerken bir köpeğin saldırıya geçmesi hırlaması havlaması ve yanına hiç kimseyi yaklaştırmaması çok ciddi bir sorundur. Köpeğiniz yavruyken de bunu yapabilir. Ama bilirsiniz yavru köpekler sevimlidir ve saldırsa bile pek fazla zarar verecek güce sahip değiller. Ama siz siz olun köpeğiniz yavruyken bile bu duruma asla göz yummayın. Çünkü köpek yemek yerken hırlıyor ve saldırı eğilimi gösteriyorsa köpeğiniz size '' hey dur bakalım bu benim yemeğim git kendine başka bir yemek bul ve asla benim yemeğime dokunma'' demek istiyor. Köpekler tarihleri boyunca doğada avlanarak yaşamış ve avını yerken aynı zamanda da avını farklı hayvanlardan koruması gerektiğini bilen varlıklardır. Siz köpeğinizin yanına yaklaştığınızda yemeğiniz sizden koruyacaktır ve bu durumdayken saldırıp ısırmaya kadar gelecektir. Yavru yada yetişkin bu durumu farkettiğiniz an önüne geçmeniz şarttır. Aksi taktirde istenmeyen yaralanmalarla sonuçlanacak vakalar olabilir. Doğada köğekler yemeklerini yerlerken ilk sürü lideri yemeğini yer ve ardından sürü üyeleri liderlerinden kalan artık yemekleri yiyerek karınlarını doyururlar. Köpeğinizin saldırıya geçmesinin bir diğer nedeni ise kendini lider görmesi ve sizi sadece sürüsünün bir üyesi olarak görmesinden kaynaklanıyor olabilir. Bu durumla başa çıkabileceğiniz bir kaç yöntemden bahsedeceğim ama bu yöntemleri uygularken çok dikkatli olmanız gerekiyor.
Köpeğinizin mama kabına mamasını koyduktan sonra hemen vermeyin. Öncelikle mama elinizdeyken otur komutunu verin. Oturup sakin bir şekilde beklemiyorsa mamasını vermeyin oturup sakinleşene kadar da vermemeye devam edin. Kararlı ve ciddi olun. Köpeğiniz olup biten değişikliğin farkına varmaya burada başlayacaktır. Mamanın tamamını köpeğinizin önüne koymadan önce elinizle bir kaç parça mama alıp köpeğinize elinizle yedirin ve bunu bir kaç kez tekrarlayın. Eğer bu durumda köpeğiniz rahat durmaz ve elinizde bulunan mama kabına zıplamak isterse sert bir ifade ile tekrar oturmasını isteyin ve elinizle bir kaç parça daha verin. Sonrasında mama kabını yere koyarken elinizle de bir yandan mamasını karıştırın kurcalayın ve köpeğinizin bir yandan bu mamayı yemesini sağlayın. Sizde bir yandan elinizle mama kabında bulunan mamayı kurcalamaya devam edin. Mamadan küçük bir parça yedikten sonra mamayı önünden alın ve ulaşamayacağı şekilde tutun. Tekrar oturmasını isteyin ve tekrar bir kaç parça elinizle yedirin. Sonra yine aynı şekilde mamasını önüne koyun ve elinizle kurcalamaya devam edin bu esnada onun da yemesine izin verin. Bu işlemleri uygularken asla korku duymayın aksi taktirde köpeğiniz bunu hissedecek ve saldırganlık eğiliminde yine bulunacaktır. Maması bitene kadar sürekli olarak bir kaç kez daha bu şekilde mamasını alın ve tekrar önüne koyun tekrar elinizle yedirin. Eğer size hırlarsa ve durumdan hoşnut olmadığını belirtir bir davranış sergilerse sert bir ses tonu ile HAYIR diyerek tekrar sakinleşmesi için ona zaman verin.
Bu durum kimi köpeklerde bir kaç kez uygulamakla kimi köpeklerde ise haftalarca uygulamakla sonuç veren bir durumdur. Pes etmeden ve istikrarla köpeğinizi vazgeçirene kadar anlatmış olduğum yöntemle yemeğini verin. Başarılı bir sonuç alamazsanız bizlerle iletişime geçebilirsiniz. (info@dambuli.com - dambulibuli@gmail.com - www.dambuli.com)
Yazar : Köpek Davranışları Uzmanı ADMİN Başak

4 yorum:

  1. Merhaba benim 5 aylık rottweiler var yemek yerken yanına yaklastirmiyor yazdıklarınızı uyguladim ama nafile ne yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil
  2. Selamlar bsnim 6 aylik disi dogo argentino yavrum var daha kizani gekmedi ben hep cig et ve etli kemikler dana paçalar veriyordim hic hirlamayan kopek bugun hirladi ve saldirdi bana isirmadi ama korkuttu beni sebebi nedir sicze 6 ayl8k kopekden ciddi yaralanma olunurmu isirdiginda ilkez kopegimde bukadar korktum lutfrn yardim edin cig et kopegi saldirgan yaparmi

    YanıtlaSil
  3. Labrador cinsi kopegim var ben bu dediklerinizi inanin okumadan kendim yaptım bu gün akşamında manasının yanına tesadüf elimi uzattığında elimden 5 cm mesafe uzaklıkta diş göstererek hırladı .. bağırdım hayır dedim ama belkide çok acıkmıştı:) aşırı sahiplenme hissiyatı duydu ben korkmadım.. yalniz bu işkence yemeği hoşuma gitti bunu deneyeceğim.. ver uste koy ver önünden al beklet tamamen mantıklı 1.5 yas dışı kopek . Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Labrador cinsi kopegim var ben bu dediklerinizi inanin okumadan kendim yaptım bu gün akşamında manasının yanına tesadüf elimi uzattığında elimden 5 cm mesafe uzaklıkta diş göstererek hırladı .. bağırdım hayır dedim ama belkide çok acıkmıştı:) aşırı sahiplenme hissiyatı duydu ben korkmadım.. yalniz bu işkence yemeği hoşuma gitti bunu deneyeceğim.. ver uste koy ver önünden al beklet tamamen mantıklı 1.5 yas dışı kopek . Teşekkürler

    YanıtlaSil